Przeciążeniowe Ringspann

Sprzęgło przeciążeniowe Ringspann


>> Pobierz katalog

Sprzęgło przeciążeniowe Ringspann

Ograniczniki momentu obrotowego firmy Ringspann to mechaniczne urządzenia zabezpieczające, które rozłączają napęd po osiągnięciu zadanego momentu obrotowego. Chronią w ten sposób maszynę przed uszkodzeniem w wyniku przeciążenia.
Rozłączenie może mieć charakter ciągłego poślizgu na powierzchni kształtowej lub tarcia elementów ciernych. Ponowne załączenie sprzęgła może odbywać się automatycznie po ustąpieniu przeciążenia lub ręcznie po rozłączeniu na stałe. Zarówno załączenie automatyczne jak i załączenie ręczne może nastąpić tak w dowolnym momencie jak i w określonym położeniu względem siebie elementów ciernych sprzęgła. Mówimy wtedy o załączeniu synchronicznym.
Paleta ograniczników momentu jest bardzo szeroka i obejmuje sprzęgła kształtowe i cierne.


Sprzęgła przeciążeniowe cierne

cierne2Sprzęgła przeciążeniowe cierne

 

 

 

 

 

 

Cierne ograniczniki momentu obrotowego dostępne są w dwóch wykonaniach:

  • sprzęgła poślizgowe RIMOSTAT – automatyczne, przeznaczone do utrzymywania stałego momentu
    obrotowego, również przy często występującym poślizgu;
    Zasada działania: długie sprężyny śrubowe wytwarzają nacisk na okładziny hamulcowe.

Typ:

  • RS    – sprzęgło przeciążeniowe z kołem łańcuchowym
  • RSC – sprzęgło przeciążeniowe ze sprzęgłem łańcuchowym
  • sprzęgła poślizgowe ze sprężyną talerzową ( typ: RT) – automatyczne, uniwersalne, charakteryzujące się niskimi kosztami zakupu.

Zasada działania: sprężyny talerzowe wytwarzają siłę dociskową na okładziny cierne.


Sprzęgła przeciążeniowe cierne

Sprzęgła przeciążeniowe kształtoweksztaltowe_3

 

 

 

 

 

Sprzęgła przeciążeniowe kształtowe
Kształtowe ograniczniki zwane SIKUMAT zabezpieczają urządzenia i maszyny w sposób precyzyjny i dokładny.
Wyróżnić można tu kilka rodzajów:

  • SIKUMAT z kształtową powierzchnią śrubową tzw. grzechotka , automatyczny,  przeznaczony
    do surowych, trudnych warunków pracy.

Przenoszenie momentu obrotowego odbywa się poprzez czołowe zazębienia w formie powierzchni
śrubowych w części napędowej i napędzanej, które dociskane są do siebie siłą sprężyn.

Typ:

  • SC    – wykonanie z kołnierzem
  • SCE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
  • SCL – ze sztywnym sprzęgłem do wałów
  • SIKUMAT z rolkami, utrzymujący bardzo długo graniczny, stały moment obrotowy.

Moment obrotowy przenoszony jest przez rolki dociskane sprężynami talerzowymi do rowków.

Typ:

  • z pojedynczymi rolkami, synchroniczne, tzw. grzechotka :
    • SN    – wykonanie z kołnierzem
    • SNR – z krótką piastą i łożyskiem tocznym
    • SNG – z długą piastą
    • SNE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
  • z podwójnymi rolkami, synchroniczne, tzw. grzechotka:
    • SA    – wykonanie z kołnierzem
    • SAG – z długą piastą
    • SAE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
    • SAL – ze sztywnym sprzęgłem do wałów
  • z pojedynczymi rolkami, rozłączające, ręczne:
    • SR    – wykonanie z kołnierzem
    • SRR – z krótką piastą i łożyskiem tocznym
    • SRG – z długą piastą
    • SRE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
  • z podwójnymi rolkami, rozłączające, synchroniczne:
    • SB    -wykonanie z kołnierzem
    • SBG – z długą piastą
    • SBE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
    • SBL – ze sztywnym sprzęgłem do wałów
  • z pojedynczymi rolkami, automatyczne, z czujnikiem przeciążenia:
    • SL    – wykonanie z kołnierzem
    • SLR – z krótką piastą i łożyskiem tocznym
    • SLG – z długą piastą
    • SLE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
    • SIKUMAT z kulkami, również o wysokiej precyzji działania, dodatkowo w wersji bezluzowej.

Moment obrotowy przenoszony jest przez kulki dociskane sprężynami talerzowymi do rowków.

Typ:

  • z kulkami, automatyczne, tzw. grzechotka:
    • SG –  wykonanie z kołnierzem
    • SGR – z krótką piastą i łożyskiem tocznym
    • SGG – z długą piastą
    • SGE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
  • z kulkami, bezluzowe, automatyczne, tzw. grzechotka:
    • ST   – wykonanie z kołnierzem
    • STG – z długą piastą
    • STE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
    • STL – ze sztywnym sprzęgłem do wałów
  • z kulkami, bezluzowe, synchroniczne, tzw, grzechotka:
    • SU – wykonanie z kołnierzem
    • SUG – z długą piastą
    • SUE – z elastycznym sprzęgłem do wałów
    • SUL – ze sztywnym sprzęgłem do wałów

Sprzęgła przeciążeniowe kształtowe